Utställning i Malmö...

den 11 november 2007 var jag på valputställning i Malmö! Jag började dagen med en fantastisk frukost på sängen....Vi skulle vara på plats vid 10...mina mattar var oroliga hur det skulle gå med alla hundar.... jag tog det vääääldigt lugnt... Nästan alla hundar var uppjagade och ville bara springa runt å skälla... Jag låg hos husse mest hela tiden! Många ville klappa......

456856-30
Jag träffade en jättestor och fin basse som hette Allan, han vägde nästan 40 kg...en riktig karlakarl!

Nu var det snart vår tur, Lillmatte tyckte att jag skulle kissa först...men vem vill kissa  på asfalt eller i spånlådor med sågspån..INTE JAG!!! 

456856-31

Så var det vår tur! jag fick först gå efter de andra hundarna i ringen, sen skulle vi springa lite och sen ville domarn titta lite närmare på mig...Jag gillade inte riktigt när han tog mig i gumpen, ville mest sitta ner då.... Den danska domaren tyckte att jag hade vackra ögon och jättefina tassar, det enda han inte var riktigt nöjd med var att jag hade lite liten kostym...men det får stå för honom...(vem vill ha förstora kläder??!!) 
Jag fick 2:a pris OCH hederspris! man fickk byta in det mot en leksak! så jag fick en fin tuggknut med en boll på...
(den bet jag sönder efter ett par bustillfällen)

Sen åkte vi hem och jag gick å la mig! Det kostar på att springa runt å bara vara vacker......

                    

*tindrar med ögonen*
                             
                               Doriz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0